• Pokalbis su vaiku, pokalbis su vaiko šeima,
  • vaikų kūrybiniai darbeliai,
  • vaikų stebėjimas įvairių veiklų metu: fizinis ugdymas, judri veikla lauke, muzikos užsiėmimuose,
  • vaikų stebėjimas kūrybinių vaidmeninių ir kitų žaidimų metu,
  • vaiko elgesio fiksavimas, santykiai su bendraamžiais, su suaugusiaisiais,
  • dienoraščio rašymas, naudojama kaip priemonė įvertinant vaikų žaidybinę veiklą,
  • grupių albumai,
  • kasdieninio gyvenimo grupėje (darželyje) situacijos.

Pamatuojant individualią pažangą labai svarbu formuojamasis vertinimas. Kasdienės veiklos metu stebime ir fiksuojame vaiko pasiekimus (kas sekasi, kur reikia pasistengti), rinkdamos vaiko piešinius, darbelius, atliktas užduotis, bendravimą, bendradarbiavimą su bendraamžiais, su suaugusiais, stebėdamos vaiko veiklą įvairios veiklos metu, pasižymint pastabas kaip įrodymus jo pasiekimų vertinimui. Du kartus metuose (rudenį ir pavasarį) apibendrinę sukauptą medžiagą, parengiame ir individualiai aptariame su tėvais (globėjais) vaiko pasiekimus, pažangą, numatomas tobulintinas sritis.

Vaiko pažangos vertinimas siejamas su vaiko pažinimu, ugdymo planavimu, nuolatiniu ugdymo(si) proceso stebėjimu ir ugdymo(si) proceso veiksmingumo vertinimu.

Ilgalaikis stebėjimas yra pagrindas vaiko pasiekimų vertinimui (pokalbis su juo, vaiko veiklos analizė, sukurtos knygelės, išsakytos idėjos, darbelių nuotraukos, samprotavimai).

Nuolatinis bendravimas su šeimos nariais, norint geriau pažinti vaiką ir įvertinti jo galias.

Išsiaiškinę stebimo vaiko poreikius, pomėgius šią informaciją naudojame vaiko ugdymo tikslams iškelti.

Stebime, fiksuojame vaiko pasiekimus, dokumentuojame daromą pažangą, lyginame ankstesnius vaiko pasiekimus su esamais. Vertinamosios išvados pateikiamos aprašomuoju būdu – trumpais komentarais.

Ugdome vaikų gebėjimą vertinti savo ir kitų vaikų veiklą, elgesį bei darbus. Vaikai dalyvauja atrenkant darbelius, kurie dedami į darbų aplankus.

Elektroniniame dienyne rašomi komentarai apie vaiko daromą pažangą. Į vertinimo ir planavimo procesą įtraukiami švietimo pagalbos ir kiti specialistai, siekiant užtikrinti veiksmingą, tikslingą pagalbą.